17 September 2009

Safety First

Salam;

Syawal yg bakal tiba tidak lama lagi sudah pasti amat di nantikan oleh seluruh umat Islam..Pastinya amalan ziarah menziarahi ke rumah sanak saudara akan berlaku secara kencangnya..ye lah..mana lah tau kita jumpa sedara mara ni pun setahun sekali je kan..lepas raya masing2x dah busy dgn aktiviti harian masing2x..Namun dengan keghairahan kita nak menyambut syawal ni jgn lah kita lupa akan kesihatan diri kita..

Lebih lebih lagi dgn huru hara kes H1N1 ni..
mmg lah nampak macam dah reda sikit kan...
tp jgn di pandang enteng dgn penyakit ini..
harus di pandang serius!! ye lah kalau blh sedaya upaya kita nak elakkan... :D

makanya sempena syawal ni..jgn lupa jika ziarah menziarahi tu pakai lah mask bagi yg ada selsema..ini di takuti akan di jangkiti kepada org lain..(kalau xada selsema tapi takut di jangkiti pakai je lah..) aku hanya pakai bila ada selsema..hahah..xpun akan jadikan sebagai tutup mulut bila nak bersin.. :p ye lah rimas kan pakai mask ni..saya memahaminya.. :D

Photobucket
see semangat pakai mask ni..heheh..

selain itu pastikan sanitizer sentiasa berada di dalam tas tangan anda :D eh sanitizer ni elok tau..bukan nya tunggu ada virus je baru nak pakai sanitizer ni..sblm heboh pasal H1N1 lagi aku dah amalkan pakai sanitizer ni..lebih lebih agi kalau kita g kedai makan kan..mmg lah dah nasuh tangan tu ngan air sabun semua kan..tp kadang2x tatap bau..jadi ini lah gunanya sanitizer...basuh lagi sekali.. hehehe..

Photobucket
beli lah brand dettol sbb ianya best..tp harganya humanghaihh kemain mahal..tp utk kesihatan punya pasal apa salahnya kita melabur sikit kan..xrugi pun :p

akhir kata sayangilah keluarga anda..
elakkan penyakit berbahaya ini
mencegah lebih baik dari di rawati :D

with ♥ ;
Bulan Bintang

6 comments:

  1. ya la kak..sy ade bwt entry psl safety your house and car semasa raya..meh2 baca..sure perompak tak berani masuk

    ReplyDelete
  2. thanks dik...utk info dettol tu....
    akak pun nak beli gak

    Salam Lebaran Dik...

    Mohon Ampun dan Maaf Andai Ada Tersilap Kata Terkasar Bahasa Sepanjang PERSAHABATAN Kita.....(^_^)

    ReplyDelete
  3. Baik lah.. ni nasihat yang berguna ni.. =)
    Noi lupa lak nak beli hand sanitizer tu..
    Isk..cane lah leh lupa T__T

    Mun,
    Selamat Hari Raya.. =)
    Maaf Zahir dan Batin.......

    ReplyDelete
  4. smiley:hahah akk dah tgk akk sendiri pun takut

    ♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠:beli tau kak.. :D

    lily lotus: ur welcome kak

    ღ~n0n0i~ღ: noiiii selamat hari raya..maaf zahir batinn juga taooo

    ReplyDelete
  5. btol tu...ms time raya ni kene byk berhati2 sbb takut gak nnt H1N1 nie makin merebak plak..

    neway, slmt hari raya ye.. =)

    ReplyDelete

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*