12 May 2009

The Holiday - Day 2

DAY 2

oh sekali lagi kami bangun terdengar kicauan didi..
ye ye..didi mmg sgt bagus kerana bangun awal pagi..
sebenarnya dia sejuk tu yg bangun awal..
dan memaksa kami utk turut bangun awal..hahahhaha
bgn n buat aktiviti apa2x yg patut..
kemudian kami pergi breakfast utk makan..
yeahhh again makan secara tamak..
ater kami dah bayokan..
jadi makan laaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
kenyang makan..pulang ke bilik utk bersiap..
snorkeling lagi..kali ini emosi aku adalah EXCITED!!
hahaha..sbb smalam punya gusar aku dah buang jauh2x di tengah lautan!!
hari ni punya snorkeling kami di bawa ke Pulau Rawa
oh disini ada byk coral yg cantik2x..
dan di sini juga dapat bertemu sua dengan ikan NEMO..
yeahhhhhhhhh..tour guide telah menyelam ke dasar utk menangkap ikan NEMO..
dan kami merasa membelainya..wahhhhhh suka!!!
ada satu peristiwa berlaku ketika di sini..
hahahha..golak dulu sblm citer..
kat sini kan..aku ngan papa mmg leka giler la tgk dasar lautan..
tetiba kami dah jauh dari bot..wahhh bagaimana ni???
nasib baik ada tour guide yg tlg tarik kami ke bot..
kesian tour guide tu xlarat tarik kami..hahhahaha
yela..tour guide tarik aku..aku lak tarik papa..muahahhahah
tu lah....leka punya leka sampai xsedar..
perkara yg sama juga berlaku ketika di destinasi yg ketiga..
haahhaha..tercungap2x gak lah aku ngan papa nak mengayuh balik ke bot..
last2x surrender jerit minta di tarik..oh air laut adalah sgt laju!!
kami snorkeling dari pagi sampai tgh hari..
lama kan......!! tp di 3 destinasi yg berbeza lah..ngegege..
selesai aktiviti snorkeling kami pulang ke resort
penat2x snorkeling kan..dah tgh ari lak tu..wuhaiii mmg laju je la nak makan..
tp pulang ke bilik sebentar utk membuang hajat..hahah lama berendam kan!!!
selesai lunch pulang ke bilik utk berehat..
dan bila ptg pula kami ke long beach utk mencuci mata..
byk gila weiiiiii mat salleh sini sana..
syok je baring2x tgh panas..
kat sini kami tak mandi pun..just cuci2x mata je laaaaa...hikss
kemudian kami ke romantic beach(long beach n romantic beach dekat2x je)
kat sini didi n papa bermandi manda..
aku agak kemalasan utk bermandi manda..
zura pula sibuk gayut sambil menikmati keindahan alam..ngegege
pulang ke bilik utk bersiap2x dinner..
mlm ni dinner kami adalah barbeque..
wahhhh mmg aku ternanti2x saat makan dinner ini!!
akan aku cekau kesemua seafood yg ado!!!!
makan sampai lupo diri..
elok2x tgh makan sambil dgr deruan ombak yg menghempas di batuan pantai..
tetiba hujan la pulok!!! aiyakkkkkk
terus menyelamatkan makanan yg masih boleh di makan..
walaupun hujan..aktiviti makan masih bergerak rancak..
sekejap2x bangun amik juadah yg berbeza...hehehhehe
perut sudah kenyang..mata sudah ngantuk utk di katup..
jadi yuk pulang bilik yuk...
xterus tido pun..layan cerekarama kat tv3..
citer pasal restu mertua tu kan..
best gak citer tu..hehehhehe
dan malam itu aku tidor dengan senyuman..
sbb dpt buat aktiviti dengan jayanya
dan mendengar cerita yg excited dari dia

DAY 3
bersambung


sabar ye..gambar kita buat special entry pulak ye..
kasi aku citer abis2xsan dulu..hehehhe


Munirah Abd
Banting, Selangor
MY
muniiera@yahoo.com

1 comment:

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*

Hello 2018

Assalamualaikum and Hi Guys; This year my double H started going to school!! Tadika la of course.. haha.. So we decided to send them to Ta...