12 May 2009

The Holiday - Day 1

hahahha..camna nak stat citer pasal holiday ni..
byk nau nak citer
tp xtau nak stat camna ni..

mmm..kita mula ngan day by day la ye..

DAY 1

sampai agak pagi juga..around 5am..
opis yg nak g amik tiket bot bukak dlm pukul 8..
around 9.++ kut baru dpt naik bot utk ke pulau perhentian..
keadaan dlm bot adalah sgt bes dan mengasyikkan..
dpt lihat pemandangan yg sgt indah!!
oh aku sgt terpegun!!!
alhamdulillah aku xmabuk sepanjang perjalanan ke pulau
sampai di jeti hotel around 10.++
sekali lagi terpana sbb pemandangan adalah sgt beautiful!!!
aku dan rakan2x menginap di Sha Ri La Island Resort..
lokasi resort tepi pantai n berbukit skit..
so bilik kami adalah di atas lereng bukit(lebih kurang laaa)
kami check in dan di beri schedule aktiviti..
aku dpt je masuk bilik terus mandi!!
seharian xmandi..sbb ke bas stand terus selepas waktu kerja.
selesai aku mandi tgk rakan2x dah nak terbongkang sbb keletihan juga..
ngegeggeg..lihat mereka terbongkang harus ikutin bersama dong...
dlm pukul 12.++ dengar kicauan didi suruh bangun utk g lunch
gigih bangun sbb agak lapar juga..
acara makan2x adalah sangat tamak
masing pun agak kelaparan..
kesudahannya makan tidak habis terutama orang ini

pukul 2.30 aktiviti yg di nantikan SNORKELING!!
emosi aku ketika ini berada dlm keadaan tenang+gusar+teruja
tenang konon cool..padahal gusar nak snorkeling..yg pasti teruja sbb 1st time!!
kami di beri peralatan utk snorkeling iaitu life jacket and dive mask with snorkels
dan di beri arahan utk ke bot SYUKUR..
bot yg akan membawa kami ke destinasi utk snorkeling..
1st destination adalah utk melihat penyu..
tp penyu adalah sangat pemalu..
nampak gitu2x je..tour guide kata xperlu nak terjun lagi sbb penyu pemalu..
(dlm hati aku sgt girang sbb xyah terjun lagi!! hahahha)
buat penat je kalau terjun..tp at last nampak gak penyu timbulkan kepala dia sekejap..
dan kami sgt TERUJA!!! sambil tepuk2x tangan!! hahahha

kemudian kami di bawa ke satu tpt..
dan di sini kami boleh terjun utk melihat keindahan alam di dasar lautan..
kedalaman air laut adalah 5 meter!! erkkk..sgt dalam ok!!
sebelum terjun tour guide bagi makan pada ikan dulu
dengan hanya baling2x roti sahaja..hehehhe..
ikan adalah sgt banyak n sgt cantik2x belaka..
kemudian sorang2x terjun utk melihat di dalam dasar lautan pula..
didi telah menunjuk kehandalan nya utk terjun dahulu..
dia mmg harus terjun dulu sbb dia memakai swimming suit..
dan org yg memakai swimming suit ini adalah terdiri dari yg pandai berenang..
mmg didi pandai berenang pun..hehehe
kemudian di ikuti zura or papa(xigt lah sapa yg turun dulu)
yg pasti aku adalah org yg last turun..ye arr aku takut la!!
bila berada di dalam air aku dok pegang tepi bot je..
dan juga mesti pegang tangan papa..hahahha
sbb papa juga sudah biasa snorkeling..
aku beranikan diri juga memasukkan kepala ke dasar air
dan melihat keindahan ALLAH yg sgtttttttttttttttttt cantik!!!!!
ye sgt CANTIK!!! tp jika anda tanya nama2x ikan pada saya..
sudah pasti saya tidak ketahuan..hahah yg saya tahu hanyalah ikan NEMO..
malangnya tak nampak ikan NEMO..mungkin ikan NEMO juga agak pemalu..hikss
puas juga aku berendam dan melihat dasar lautan..
sampai kecut2x tangan dan kaki..hiksss
kemudian tour guide bawa kami ke kawasan air tawar..
di situ byk org mandi dgn air tawar itu..
xpasti mana datang air tawar tu..sbb xtanya!!!
dan aku juga dapat merasa mandi 2 gayung kat sini..
selesai mandi manda di air tawar kami pulang ke resort..
sbb hari sudah ptg dalam pukul 6.++ kut..(xpasti sbb xbwk jam)
yg pasti sampai2x je kami terus pegi sunset tea..
minum fresh oren sambil lihat sunset dan makan donut!!
pulang ke bilik utk membuat rutin2x yg biasa..
sebelum pegi dinner kami melepek terbongkang dulu..
sekali lagi didi berkicau suh bangun..nasib baik didi sedar..
jika tidak kami tidak dpt makan dinner..
tu pun ada juga makanan yg dah habis..
aku selesai je makan terus terlelap di meja makan..
sesungguhnya aku adalah sangat mengantuk..
rakan2x yg lain masih lagi makan..
pulang ke bilik..konon nak tgk citer princess diary kat tv3..
tatapi keletihan dan kemengantukkan mengatasi segalanya..
xsampai 5min letak kepala di bantal yg empuk terus tertido sampai keesokkan harinya..

DAY 2
bersambung...


tiada gambar..ini adalah kerana gambar2x di ambil di camera didi..
tunggu didi upload then aku edit mana2x yg patut kemudian aku tayang ye..
aku tidak bawak kamera ku sendiri kerana tidak yakin pada diri..
sesungguhnya aku menyesal tidak bawak kamera ku..
xpe lah ada hikmah di sebalik tak bawak kamera ku itu..hehehe..


Munirah Abd
Banting, Selangor
MY
muniiera@yahoo.com

2 comments:

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*

Hello 2018

Assalamualaikum and Hi Guys; This year my double H started going to school!! Tadika la of course.. haha.. So we decided to send them to Ta...