25 August 2009

Berbuka 3 Ramadhan

salam

yeahh kali ni cubaan utk membuat ikan bilis cara opah berjaya juga!!

yeahhh hahaha..sila-sila menjamu selera..eh bukan menjamu mata katanya


Photobucket
yeee beginilah rupa ikan bilis bersama cili api yg di tumbuk dan kemudian di makan bersama nasi panas

ianya di katakan bleh membuat si pemakan bertambah selera..
dan akan makan bertambah2x..xpercaya..

cuba lah kasi buat kalu tgk kalu..kalu berjaya habaq mai.. :p

Photobucket
dan ini pula ada kentang lenyek bersama-sama ikan bilis..
kononnya nak buat macam umi ikan bilis goreng ngan kentang..
mmg dah hampir jadi..pastukan ntah terbit mana idea gatal nak tumbuk lak..

hah tu yg jadi kentang lenyek ikan bilis tu..
xpelah asalkan boleh ngap ye dok.. ?? :D

haha kebanyakkan menu saya adalah berkaitan ikan bilis kann...
saya ni suka sgt lah ngan ikan bilis..

hahah ater xyah nak siang siang kan..mudah kerojer..
haha matik la laki I nnti makan ikan bilis je la..
pastu terus jadi kerempeng keding macam ikan bilis.. :D

eh eh dia penah ckp kat saya tau..jika saya malas masak sahur la kan konon2x dah kawin nntikan..dia xkesah pun kalau saya masakkan dia ikan masin,telur goreng..hahha mudah keje acik wei nnti..

bila nya kita nak kahwin ni!!! (sabar Munirah sabarrrrr.. :D)

2 lauk ni je la yg mampu aku buat smalam..
xlarat nak masak bukan sbb malas tp keadaan kesihatan yg tidak mengizinkan.. :p


with ♥ ;