25 August 2009

Berbuka 3 Ramadhan

salam

yeahh kali ni cubaan utk membuat ikan bilis cara opah berjaya juga!!

yeahhh hahaha..sila-sila menjamu selera..eh bukan menjamu mata katanya


Photobucket
yeee beginilah rupa ikan bilis bersama cili api yg di tumbuk dan kemudian di makan bersama nasi panas

ianya di katakan bleh membuat si pemakan bertambah selera..
dan akan makan bertambah2x..xpercaya..

cuba lah kasi buat kalu tgk kalu..kalu berjaya habaq mai.. :p

Photobucket
dan ini pula ada kentang lenyek bersama-sama ikan bilis..
kononnya nak buat macam umi ikan bilis goreng ngan kentang..
mmg dah hampir jadi..pastukan ntah terbit mana idea gatal nak tumbuk lak..

hah tu yg jadi kentang lenyek ikan bilis tu..
xpelah asalkan boleh ngap ye dok.. ?? :D

haha kebanyakkan menu saya adalah berkaitan ikan bilis kann...
saya ni suka sgt lah ngan ikan bilis..

hahah ater xyah nak siang siang kan..mudah kerojer..
haha matik la laki I nnti makan ikan bilis je la..
pastu terus jadi kerempeng keding macam ikan bilis.. :D

eh eh dia penah ckp kat saya tau..jika saya malas masak sahur la kan konon2x dah kawin nntikan..dia xkesah pun kalau saya masakkan dia ikan masin,telur goreng..hahha mudah keje acik wei nnti..

bila nya kita nak kahwin ni!!! (sabar Munirah sabarrrrr.. :D)

2 lauk ni je la yg mampu aku buat smalam..
xlarat nak masak bukan sbb malas tp keadaan kesihatan yg tidak mengizinkan.. :p


with ♥ ;

12 comments:

  1. ikan bilis mania utk berbuka..
    hehe

    ReplyDelete
  2. syafiq subri: haha mania yeee.. :D

    ReplyDelete
  3. mun aku nak ikan bilik cili gesek...syahdu beb makan ngan nasik panas2x..

    ReplyDelete
  4. semy: ok ok nnti dtg amik kat umah aku..haha ada lagi tu.. :D perghhh lelehhhhhh

    ReplyDelete
  5. org xsbr nk raye,
    die xsbr nk kawen,
    cmne tu??
    :p

    ReplyDelete
  6. nanonano : makcikkkkkkkk mana pegi..asal nak masuk blog xleh.. T________T

    ReplyDelete
  7. sedapnya!!! terliur saya ...i love ikan bilis!!!!

    ReplyDelete
  8. enjoy ur meal syg.. n take ur medicine.. miss u so much..

    ReplyDelete
  9. hulawey.. pedihnye perutttt..

    huhuhuhu

    ReplyDelete
  10. Putri Nor Ashiqin: semua org cintakan ikan bilis

    Sir Hanif Abd Nasir: I miss u 2,3,4 infinity

    fazrin2211:terima kasih :D

    dotblogspotdotkom:hek eleh pakcik ni belum makan dah pedih perut..xrock laa:P

    ReplyDelete
  11. best nya nampak.... i like ikan bilis tau....and kentang jugakkkkk...

    ReplyDelete

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*