24 August 2009

Berbuka 2 Ramadhan

salam

dah ptg dah kan..hari ni masuk hari ketiga umat islam berpuasa
alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancarkan..

Munirah?? Munirah ok ok saja.. :p

eh eh ni entry agak show off sedikit..
xdelah byk nak show off..
show off sedikit je..

ianya berkaitan dgn juadah berbuka ku..

wei wei 1st time ok gua masak sendiri!!
1st time!!! maksud 1st time di sini adalah berada di dapur berseorangan
dan memasak utk juadah berbuka kononnyaaaaaaaa !! :p
wahhhhhhhhhh gitu sekali kannn..bukan 1 lauk ye.. tapi 3 lauk sekaligus!!

haipp ni adalah persediaan utk menjadi suri.. :p

haha mesti Umi dan angah sgt kagum tgk masakkan ku
yelah selama ni kalau ada umi dan angah jgn haraplah nak tgk si Munirah ni masak!!!

huishh xleh la beb kalau satu dapur ngan org terrer masak
so baik undur diri(hahah alasan sesado ko ni kan Munirah!!!)

ye ye pada dasarnya Munirah ni buat pengetahuan semua adalah sgt alergic utk ke dapur!!
lebih lebih lagi utk masak! mmg menjadi kepantangan bagi Munirah ni lah konon..(alasan lagi!!)
pendek citer Munirah tak reti memasak!!!(tp nasi goreng gua pandai sesikit..sikit je la pun) ha ha ha

tp semalam ku telah mencabar diri sendiri utk memasak..
anda boleh lihat gambar di bawah..

yeahh inilah hasilnya 3 jenis lauk yg berjaya di jahanamkan oleh Munirah

Photobucket

Photobucket

Photobucket

bagaimana rasenya?? ok ok terus terang lah ye


sayur kangkung = agak oily sikit..sbb masih xpandai nak bajet minyak tumis :p

ikan bilis = konon nak buatikan bilis yg selalu opah buat..tp lupa cara-cara nak buat..so jadi lah yg macam ntah apa-apa..agak hangit sikit..jadi bila makan akan rase kepahitan sikit..xkesah lah I sendiri yg makan..ye dok.. :D

daging burger sambal = oh ini lagi cincai boncai..sbb dah lupa cara nak buat sambal..alhamdulillah boleh la utk di makan..meaning tekak boleh lalu la.. hahahha :p

hurmm hari ni nak masak apa pulak ye??
seminggu wei aku dok sorang..kena masak sendiri.. T_______T
selalunya aku balik keje lauk dah terhidang angah masak..
skang angah cuti sekolah, jadi padan muka ko Munirah masak lah ko sendiri :P



with ♥ ;

15 comments:

  1. ehh... sama la macam kat pasar ramadan taman rumah pakcik nih.. kita berjiran ke....huhuhuh

    ReplyDelete
  2. hehe..mcm best jer tgk gambar tue...laaaapppaaaarrrr kak mun...heheh...

    ReplyDelete
  3. kalau dah lapar..ape2 pon bole ngap kan?
    ehheheh congrats la ade masa utk perbaiki lagi=)

    ReplyDelete
  4. hehe,,,at least menu tu nmpk sedap..
    ;)

    ReplyDelete
  5. haha.. takpe yang practise make perfect...jgn sakit peyut udahle.... oppsss.. hihi

    ReplyDelete
  6. kak mun..kalo nk grg ikn bilis xmau hangit..isi sket2 ja.grg cm grg kopok.bla dh buh ikn bilis 2 dlm kuali jgn kaco.bia bunyi 'pop'..'pop'...cm bunyi grg kopok.cm2 ikan bilis bole jd rangup tanpa hangus

    ReplyDelete
  7. boleh la tu, janji ada perasaan mencuba! baru anif syg lebih,hahaha

    ReplyDelete
  8. dotblogspotdotkom: oh ada gaya macam pasar ramadhan eh.. :D

    syhazwa: saya pun terliur ni..ahahha

    oneyani: hehe thankssss

    ReplyDelete
  9. F i e q™®: nampak je sedap.. hehe

    reena: alhamdulillah xsakit peyot..:D

    sheila:woooooooo thank u atas tip ko tu..nnti akk try yee.. hehhe..wei resipi kek batik kasi satu kalu!!!

    ReplyDelete
  10. fazrin2211: tak masak pun hanif sayangg :D

    ReplyDelete
  11. kek batik sonong jo.mula2 cair kn butter.pah2 buh milo@serbuk koko.kalo kakmun nk buh nescafe sket pun bole.xpun pkai ja choc cadbury 2.pun bes jgk.wt mcm choki2.pah2 buh la beskot meri.dh siap

    ReplyDelete
  12. sheila: cam susah jee..camna dia blh jadi cam kek..butter tu kena kacau lah ekkk

    ReplyDelete
  13. aah.cair kn ats api.pah dh siap 2 padat2 kn dlm bekas.jd la kek

    ReplyDelete
  14. im proud of u.. truskan mcuba plbagai resipi.. nmpak mcm dah sdap.. nk cikit..

    ReplyDelete
  15. dik..walaupun aku tak rasa makanan ko... tapi ko nih ada bakat masak lah... kalau tak..takkan jadik kannnn..hehehe

    ReplyDelete

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*