24 August 2009

Berbuka 2 Ramadhan

salam

dah ptg dah kan..hari ni masuk hari ketiga umat islam berpuasa
alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancarkan..

Munirah?? Munirah ok ok saja.. :p

eh eh ni entry agak show off sedikit..
xdelah byk nak show off..
show off sedikit je..

ianya berkaitan dgn juadah berbuka ku..

wei wei 1st time ok gua masak sendiri!!
1st time!!! maksud 1st time di sini adalah berada di dapur berseorangan
dan memasak utk juadah berbuka kononnyaaaaaaaa !! :p
wahhhhhhhhhh gitu sekali kannn..bukan 1 lauk ye.. tapi 3 lauk sekaligus!!

haipp ni adalah persediaan utk menjadi suri.. :p

haha mesti Umi dan angah sgt kagum tgk masakkan ku
yelah selama ni kalau ada umi dan angah jgn haraplah nak tgk si Munirah ni masak!!!

huishh xleh la beb kalau satu dapur ngan org terrer masak
so baik undur diri(hahah alasan sesado ko ni kan Munirah!!!)

ye ye pada dasarnya Munirah ni buat pengetahuan semua adalah sgt alergic utk ke dapur!!
lebih lebih lagi utk masak! mmg menjadi kepantangan bagi Munirah ni lah konon..(alasan lagi!!)
pendek citer Munirah tak reti memasak!!!(tp nasi goreng gua pandai sesikit..sikit je la pun) ha ha ha

tp semalam ku telah mencabar diri sendiri utk memasak..
anda boleh lihat gambar di bawah..

yeahh inilah hasilnya 3 jenis lauk yg berjaya di jahanamkan oleh Munirah

Photobucket

Photobucket

Photobucket

bagaimana rasenya?? ok ok terus terang lah ye


sayur kangkung = agak oily sikit..sbb masih xpandai nak bajet minyak tumis :p

ikan bilis = konon nak buatikan bilis yg selalu opah buat..tp lupa cara-cara nak buat..so jadi lah yg macam ntah apa-apa..agak hangit sikit..jadi bila makan akan rase kepahitan sikit..xkesah lah I sendiri yg makan..ye dok.. :D

daging burger sambal = oh ini lagi cincai boncai..sbb dah lupa cara nak buat sambal..alhamdulillah boleh la utk di makan..meaning tekak boleh lalu la.. hahahha :p

hurmm hari ni nak masak apa pulak ye??
seminggu wei aku dok sorang..kena masak sendiri.. T_______T
selalunya aku balik keje lauk dah terhidang angah masak..
skang angah cuti sekolah, jadi padan muka ko Munirah masak lah ko sendiri :P



with ♥ ;