31 August 2009

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Salam

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

(sila laungkan dgn penuh patriotik!!)

alhamdulillah hari ni negara kita Malaysia mencapai hari kemerdekaan yang ke 52!!
Terima kasih kepada bapa kemerdekaan,bapa pembangunan,bapa perpaduan,bapa permodenan dan bapa ??? (xmahu mention lahh :p)
Jasa dan pengorbanan yang telah bapa-bapa berikan kepada Malaysia adalah tidak berbelah bahagi.. dan kini Malaysia mengecapi kemerdekaan yg ke 52!!

Tahun ini hari kemerdekaan kita disambut pada bulan Ramadhan..
dan bagi aku adalah baiknya jika sambutan hari Kemerdekaan ini di lakukan di masjid masjid dengan bacaan yassin ke..doa kesejahteraan ker?? itu bagi pendapat aku yg xseberapa ni la..bukan apa ianya adalah utk menghormati bulan kemerdekaan kita ni kan yg jatuh elok elok pada bulan yg mulia ni.. :D

Kesimpulannya sambutlah hari kemerdekaan kita ni dgn semangat yg patriotik dan penuh keimanan(wahhh gitu :D ) beserta dgn semangat 1 MALAYSIA..bersatu kita teguh bercerai kita roboh(haihh teringat masa zaman pertandingan bercerita ngan debat..pasti akan guna peribahasa ini jika ia berkaitan ngan tajuk yg ingin di olah.. :D)

Oh jika tanya aku sambut macam mana?? Secara jujurnya aku xberapa lah nak sambut g dataran merdeka count down la apa lah semua ni kan.. yg aku selalu buat la kan.. aku duk rumah tgk tv tgk org count down..hahaa..pastu aku zzzZZZzzz hah patriotik kan aku..jadi contohilah saya..hahaha

Mengenai erti kemerdekaan pula bagi aku..Merdeka itu adalah jika aku bebas dari membuat coding coding yg sakit otak(xde maknanya lah Munirah wei..tu dah keje ko..)!! hahhaa..xde lah ini serius ni ..ok kita serius!! Merdeka adalah sesuatu yg bebas..Bebas melakukan apa sahaja yang kita mahukan tetapi dengan syarat jangan melampaui batas!! Hah itu maksud merdeka bagi aku.. :D

Anda pula bagaimana???

with ♥ ;

5 comments:

  1. slamat ari medeka cik Mun...hehe...
    ;)

    ReplyDelete
  2. Salam merdeka..
    moga apa yang kita bina pada hari ini mampu memacu kita ke hadapan, Insya-Allah...

    ReplyDelete
  3. Salam merdeka..
    moga apa yang kita bina pada hari ini mampu memacu kita ke hadapan, Insya-Allah...

    ReplyDelete
  4. chipsmore: slamat menyambut hari kemerdekaan juga buat kamoo

    Lang Legar: insyaALLAH dan amin~~

    ReplyDelete
  5. selamat hari merdeka ke 52.. MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

    ReplyDelete

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*