03 February 2009

Spring Garden

selamat bekerja warga kota!!
muahahahha..smalam cuti kan..
tatapi aku keje half day..
bagus kan!!! bukan apa sbb nak makan free lunch!!
n plg penting nak dptkan angpaw..
tp bila dah dpt angpaw..oh ku keciwa..
nasib baik boss bwk p makan tpt yg best!!!
memula xexpect pun nak p makan luar..
igtkan boss panggil caterer dtg opis mcm biasa..
di sebabkan xramai pun staff yg dtg semalam tu yg boss bwk p makan luar tu!!
so kami telah di bawa ke KLCC..
erkkk..Papa dah budget makan kat Madam Kwan..
tetapi sangkaan Papa meleset sama skali..hikss
Kami makan kat Spring Garden..ala yg depan Madam Kwan je..
masuk kat restorant tu dah rase mcm berada di China..
ada sorang mamat pelayan tu lak muka cam pelakon Hong Kong je..
oh berangan seketika ibarat makan di China..
toleh kiri toleh kanan..keliling muka org Malaysia..hiksss
mari layan tekak anda yg teringin nak makan Chinese Food ke lunch nnti??

Photobucket
  1. Chinese Tea yg sgtttttttttttt pahit..ini lah air kitorang dari awal sampai abis..siap refill semua kan..loyanya tekak aku minum teh ni..sedaya upaya aku xnak bagi org tu refill tapi tatap refill gak..setiap kali org tu nak refill je semua org buat muka(exclude chinese people laaaa)..yg kuah hitam tu kicap yeee..
  2. Yee Sang..(betul ke eja ni??) sudah siap sedia utk di kacau!!! Ingredient yg aku perasan lah dlm Yee Sang ni ada Salmon yg raw,keropok,cili,kacang,Sotong yg raw dll..
  3. wohoooo mari kita kacau Yee Sang utk prosperity!!! first time merasa kacau Yee Sang ni...oh itu adalah tgn ku..semangat woo dgn nak kacaunya lagi..nak amik gambar agi..hehhee
  4. Ha amik ko dah xpakai chopstick dah..terus pakai sudu..hahahhaa.. aku geli2x tekak sebenarnya nak makan Yee Sang ni lepas nampak salmon raw tu kan..tp aku pilih2x gak benda2x yg aku leh makan..hahhaha..aku byk carik yg ada byk keropok..
Photobucket
  1. tu dia...ni nak tau daging apa?? ini adalah daging ostrich!! 1st time beb aku makan daging ostrich ni!! rase cam lembut je daging dia..ala cam daging biasa gak..cuma kalau korang rebus daging biasa tu lama sikit..hah jadi lah cam daging ostrich ni..muahahhaha..ostrich masak black pepper..aku makan ni pun ala-ala..geli2x tekak arr..hikss..si Papa mmg febret dia ni!!! walaupun 1st time gak makan..asik bertambah je..bagus Papa!!
  2. Udang masak kicap..hahha pandai2x je aku bagi nama..tp mmg rase udang masak kicap pun..udang ni aku makan byk..xdela byk mana pun 2 ketul je..sbb ianya adalah besor!!!
  3. ini ikan apa daaaaaaa..?? yg penting kukus..cina kan suka masak steam2x mcm ni kan..ok lah boleh lah layan..time ni aku dah kekenyangan beb..
  4. haaaaaa dtg lak ayam roasted ni kan..lagi lahhh aku kenyang!!!! ayam ni cam ada cili2x sikit..hikss..tp ok lah..

Photobucket
oh sila jgn keliru..
ia adalah meja makan yg sama cuma bezanya lauk atas ada daging ostrich n udang
bawah lak bertukar menjadi ikan ngan ayam..menu2x lain sayur n tauhu masak apa ntah..
dan yee Sang yg xabis..

Photobucket
  1. ni desert ye..air apa ntah aku xtau..bila tanya diorang pun xtau nak explain camna..alhamdulillah merasa gak lah air manis..kalau x memanjang minum teh pahit tuuu...
  2. ni lak diorang panggil year cake..tp bukan cake pun..isi dalam ada keladi n keledek n bila makan cam sticky skit..konon2x cam ada caremel..boleh tahan tp agak oily skit..


Photobucket
gambar penutup angpaw dari DFS..xbyk pun...:ascii1:
xkesahlah sbb dpt makan mewah kan..:ascii1:

mood::bunny1:
Munirah Abd's Facebook profile

6 comments:

  1. apa ni sume ala2 geli tekak..teruk tul....
    lain kali tak yah g kalo ala2 geli tekak huhuhu

    ReplyDelete
  2. didi:mana la aku tau boss nak bwk g sini.. aku bajet makan tomyam sedap mcm ari tu!! sbb tu aku gi!! haihhh.. ala ko senarnya jeleskan sbb aku makan sedap walaupun geli tekak!!!

    ReplyDelete
  3. waaaaaaaa...
    wlaupun tgh skt2 tekka neh..
    tp mcm bselere gler je tgk mknn tu sume..
    huhuu

    ReplyDelete
  4. nano: terjah chinese restaurant lunch ni..hehehe

    ReplyDelete
  5. wahhh.. mkn mewah.. erm..i oso geli tekak.. mcm xleh nk msuk je.. chinese tea mmg pahit.. mcm mnum teh xde gula..

    ReplyDelete
  6. Hanif: erkkk..tp chinese tea cam sesuai utk u diet..muahahah..

    ReplyDelete

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*

Hello 2018

Assalamualaikum and Hi Guys; This year my double H started going to school!! Tadika la of course.. haha.. So we decided to send them to Ta...