03 June 2009

Terperangkap atas kecuaian sendiri

pernah xkorang cuai..
pernah xkorang terperangkap di kawasan sendiri atas sbb2x kecuaian??

aku??

pernah!!!

kejadian berlaku pada pagi Isnin ketika hendak pergi kerja

begini ceritanya..dah siap2x cun2x nak g kerja ni..
aku ke dapur utk ambil sampah yg hendak di buang..
dah ikat baik punya ikat..amik bag n kasut bawak keluar..
dlm pikiran sudah fikir utk ambil kunci yg di gantung
then bawak sampah pula keluar..dan dgn rase sng hati terus lock kunci rumah(yg tombol tekan belakang tu)
kemudian dgn riang ria mengelap kasut yg basah kerana di khuatiri kaki akan berbau busuk jika memakainya..
sedang asyik mengelap tetiba teringat.."Ya ALLAH kunci rumah!!"
apa agi gabra lah bebbbbbbbbbbb..

aku dgn pantas terus call rumah di Banting..
minta bantuan...tanya angah ada xnombor jiran2x(kerana beliau lagi lama tinggal di situ)
dlm hati aku dah gabra dah ni..muka mmg cuak habis!!! panik usah ckp!!
nangis!! control lagi time ni!!
kemudian msg org2x tertentu ckp lambat masuk opis..
call boss juga ckp lambat masuk atau tidak masuk terus!!!
semasa call Hanif la aku dah start meleleh..
(haha bongok dgr suara dia nangis!!)

pastu umi call ckp dah call pak uda..n pak uda nnti dtg bagi bantuan..(haha mcm apa je ayat!!)
putri pula msg suh kol bomba!! lagi la aku rase cam..
"eh nnti aku glamor plak kat flat ni!!"

xpe hold dulu..call bomba inisiatif terakhir...

umi call lagi tanya dah makan ke belum n ckp akan bertolak utk hantar bantuan juga..
kemudian angah call ckp umi dah bertolak dari banting..
angah suruh aku duduk bertenang sambil beristighfar!!
aku cuba tenang kan diri dan tidak menangis lebih2x..
nasib baik dlm bag ada kipas tangan jadi boleh la kipas diri ini yg terasa dah nak berpeluh..

beberapa minit kemudian bantuan dari pak uda dtg..
pak uda sgt lawak..dtg2x berkata "buat apa tu??sihat??"
sangat hampeh!!..aku yg sugul dah ketawa terbahak2x..
pak uda juga ckp "terasa mcm lawat banduan pulak??"
lagi aku tergelak..kemudian pak uda ambil order dari aku utk sarapan pada pagi itu!!
ok aku order karipap n teh panas..pak uda tak kasi order byk2x dia kata aku banduan..bluweekk..hahhaha

pak uda kembali dgn 3 karipap dan air teh panas..
oh lazatnyaaaaaaaaa...makan sambil berborak..jadi tak la rase sunyi..
thank you pak uda!! hehhe
selepas hampir 1 jam lebih terperangkap mcm banduan umi dan ayah dtg bawak kunci rumah..
fuhhh legaaaaaaaaa...kemudian bukak pintu..amik kunci yg tergantung..
gerak ke tpt kerja..see aku sgt berdedikasi kannnnnnnnnnn..
ayah and umi yg tlg hantarkan aku ke tempat kerja..


haaaaaaaaihhh..itu lah pengalaman dan pengajaran buat aku..
heeeeeeh...time angah balik banting la nak terperangkap bagai..
(skang cuti sekolah kan sbb tu angah pulang ke banting)


lihat gambar di bawah di mana lokasi aku terperangkap..
carpet biru tu lah tpt aku bersila..hiksss

Photobucket

Munirah Abd
Banting, Selangor
MY
muniiera@yahoo.com

7 comments:

  1. kah kah kah...
    kelakar siuttt..
    tula nth aper yg ko pikir tah..
    adoiiii..
    huk huk huk

    ReplyDelete
  2. Haha..lawak laa citer ko nih munnie..

    Len kali gantung kunci umah kat leher bile nak lap kasut eyh.. ;p

    ReplyDelete
  3. haha aku pun pnh kena camni tp aku yg terpergkp dlm umh.. =p

    ReplyDelete
  4. kak mun...
    sheila penah owh!
    sempat wat stunt.
    rempuh pintu pkai flying kick.

    ReplyDelete
  5. wahahahahaha, tapi aku tak faham la cite ko, ko terperangkap dalam umah ke, atau luar umah, kunci kat mana ????


    atau ko terperangkap diantara pintu papan dan pintu besi.

    sik baik ko bawa handphone, kalau tak tido la ko kat situ,wakakakakakaa

    ReplyDelete
  6. owh, baru aku nampak gambo, kira diantara pintu papan dan besi la.hehehe, memang patut pakcik ko cakap ko banduan

    ReplyDelete
  7. sian kamu.. sy tumpang bsedey.. msa tu sy juga ada prob tsdiri yg mmg xdpt nk elak.. klu x sure sy dah ke umah kamu mbantu..

    p/s: sib baik banduan bklakuan baik, so dpt la parol awal.. kikikik..

    ReplyDelete

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*

Hello 2018

Assalamualaikum and Hi Guys; This year my double H started going to school!! Tadika la of course.. haha.. So we decided to send them to Ta...