31 May 2011

Berjaya buat Popcorn

Assalamualaikum & Hye Guys



Tadi cuba buat popcorn sbb dgr cerita officemate buat popcorn mcm senang je. So tadi lunch dekat Jusco Ipoh p beli jagung untuk buat popcorn. Beli juga golden syrup untuk buat dia punya manis manis tu.

Alhamdulillah berkat usaha dan pertolongan officemate berjaya hasilkannya. Hahaha bangga gila dengan diri sendiri. Ngegeg.

Oh aku pop pop kan jagung tu dlm microwave je xreti arr nak letak atas dapur kuali kecikkan api smua tu.

Resipi?


  1. G beli jagung packet untuk buat popcorn tu.
  2. Pastu golden syrup ngan buttercup
  3. Pastu korang pepandai la agak2x golden syrup ngan butter tu untuk di jadikan dia punya manis2x. Macam tadi aku buat guna 2 sudu butter n 2 sudu golden syrup pastu letak skit garam. Cairkan butter dulu baru letak golden syrup tu. Pastu dah cair lekat cun korang gaul dengan popcorn tu. Tara sudah jadi!!!!


♥MA♥

No comments:

Post a Comment

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*