08 March 2012

Mata Lebah vs Mata Lalat

Assalamualaikum and Hi Guys;


Yesterday,  masa dalam perjalanan ke Putrajaya (saya ada meeting infosys di sana) kebetulan driver yang bawak kami ( i went with my other 2 officemate) buka radio IKIM. N nak di jadikan cerita time tu ada motivasi pagi. Tajuk dia cukup menarik minat "MATA LEBAH vs MATA LALAT"


At first I was thinking.. Erkk kenapa tajuk gini ni.. Ni mesti ada something menarik.. So dengar la and mm menarik pun..Saya lupa siapa yang bagi motivasi pagi tu (gara2x mamai dalam kete tapi gigih gak nak dgr..we all bertolak awal gila dari Ipoh seawal 5 pagi!! Imagine pkul bapa saya bangun untuk pergi meeting tu..huhuhuh)


So back to "MATA LEBAH VS MATA LALAT"


Mata lebah ni kita tgk sifat lebah.. Kalau kita lebah terbang dekat sampah sarap apa yang dia akan cari? Adakah lebah akan hinggap ke tempat sampah sarap tu? Tidak bukan.. Mata lebah ni dia akan cari bunga juga.. Bunga ni pul sifatnya apa? Cantik,bau wangi kan..


Ok now, mata lalat lak. Kalau lalat terbang kat kawasan ladang yang penuh dengan bunga2x apa yang dia akan cari? Comfirm mata lalat ni nak cari sampah kan..walaupun keliling dia penuhhhhh dengan bunga2x cantik and bau wangi. Sifat sampah pula macam mana? Busuk,kotor,jijik kan...


Jadi kesimpulannya kat sini kita ni kategori mata apa? Adakah kita ni mata lebah yang hanya nak tgk cantik..berfikiran yang positif,semuanya positif la..Manakala mata lalat lak asyik nak tgk yang negatif,yang kotor2x, fikir pun yang tak elok..ha gituuu..


So itu saja lah perkongsiaan motivasi radio ikim untuk korang..Yang baik itu datangnya dari ALLAH SWT, yang kurang baik itu datang dari diri kit sendiri. Wallahualam. :D


Mata lebah;

Munirah Abd


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*

Hello 2018

Assalamualaikum and Hi Guys; This year my double H started going to school!! Tadika la of course.. haha.. So we decided to send them to Ta...