31 December 2009

7 perkara tentang kerja Munirah

salam guys,

saya tak pernah kan bagi entry ala-ala tip 7 perkara,10 perkara or wut eva.. :D
tetapi hari ni saya tergerak hati utk membuat entry mengenai 7 perkara

ye 7 perkara yg ingin saya nyatakan di sini adalah mengenai kerja saya
(poyo je kan takde sapa pun nak tahu Munirah oi pasal kerja ko!!)
enrty ni di buat berdasarkan pengalaman pertama saya dengan dunia pekerjaan

ye tahun ni adalah tahun pertama saya bekerja..
dlm 1 thn ni dah 2x saya bertukar tempat kerja.
tiada beza pun mengenai tpt kerja yg pertama dan kedua..
sama sahaja!! yg beza hanyalah 1st bos cino 2nd bos melayu..
so di situ anda boleh tahu dan dapat agak cara mereka bekerja adalah berbeda!!

ok mari kita mulakan dgn 7 perkara tentang kerja Munirah :D

  1. Skop kerja Munirah adalah dlm bidang bahasa pengaturcaraan yakni lebih kepada bahasa jawa (JAVA)
  2. Bila Munirah start mengadap coding coding dah xpandang org sgt.Putri selalu jadi mangsa keadaan..ngege..maaf putri :D
  3. Akan berasa janggal jika tidak memakai headphone ketika bekerja..kerana yakin mendengar lagu dpt mengurangkan stress ketika menghadap coding coding itu
  4. Tidak suka jika mendapat tugasan tidak memberi arahan yg betul serta tidak di sertakan dgn document yang proper.. PAHAM?? maksudnya di sini..seorang programmer perlukan flow yg betul utk membuat sesuatu program..jika tidak ada document yg proper macam mana nak buat program yg mengikut kehendak user..ada betul??
  5. Tidak berapa kesah nak balik lewat malam sbb masih anak dara kan (kalau dah berlaki jgn harap wei aku nak balik lewat!!)..tapi kalau lewat sgt tu melampau lah beb!! tapi selalu je si Munirah ni cabut balik awal juga :p
  6. Bila bekerja kalau blh nak minum nescafe dulu..rase macam kalau dapat nescafe konon konon mata akan terbeliak melihat coding!!
  7. Facebook!! ye ye selain melihat coding2x otak kita juga perlu kan santai..perlukan rehat dgn bermain game-game di dalam Facebook serta melihat membaca komen komen di dalam status facebook yang sebenarnya di "direct" kan dari status twitter ke facebook. Jadi jgn salah anggap pula igt si Munirah ni takde keje ke asik ber"facebooking" kan..?? :D
ok sudah cukup 7
semacam mahu tambah lagi ..
tapi rase macam dah enuff je :D
so saya rase kebanyakkan programmer macam sama je kan dgn 7 perkara di atas
kita semua adalah sama tiada beza..mungkin beza saya minum nescafe anda minum milo :p
dan juga pasal balik lewat itu..tiada siapa pun yg suka akan balik lewat bukan..
tapi kalau dah kerja tak siap sbb asik main facebook sewaktu kerja kena juga lah balik lewat bukan?? har har har.. padan muka kamu lah Munirah oiii oii.. :D

renung2x kan lah yee
next nak buat 7 perkara apa lak erk??

with ♥ ;

1 comment:

  1. mcm ms ke arah FB adalah lebih lama drpd tgk coding2 tu..kn?kn?hahhahaha....

    ReplyDelete

Dear readers,comments make me happy and make me smile!! Yes!! your comments will be moderated.Dont worry about that ok.. Its a procedure to kick out spammer and mosquitos.Thank you.

# NO SPAM OK!!!
# Comment is awaiting on moderation.
# No harsh word!!


Thanks for your comment!! *wink*

Hello 2018

Assalamualaikum and Hi Guys; This year my double H started going to school!! Tadika la of course.. haha.. So we decided to send them to Ta...